Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Antické divadlo očima Milana Sládka
Biel, Petr ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; BENČIK, Juraj (oponent)
Tato práce se zaměřuje na život, divadelní tvorbu a specifický pohled na antické divadlo očima světoznámého mima Milana Sládka. Pojednává o vývoji této významné osobnosti mimického divadla, jeho specifickém stylu, dokumentuje proces tvorby inscenace Antigona, reflektuje její divácké reakce a v neposlední řadě také představuje mistra Milana Sládka v jeho lidské podobě.
Valentin Jelizarjev, choreograf běloruského baletu
Ivanou, Uladzimir ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Tato práce pojednává o díle významného běloruského choreografa druhé poloviny 20. století, Valentina Jelizarjeva. Skrz jeho tvorbu můžeme sledovat vývoj běloruského baletu. První část práce se soustředí na počátky Národního divadla Běloruska a nástup Valentina Jelizarjeva. Druhá část je zaměřena na jeho uměleckou tvorbu v Bělorusku, především v 70. a 80. letech. Závěr práce poukazuje na výjimečnost osobnosti Valentina Jelizarjeva a jeho význam pro běloruský balet.
4 + 4
Poznarová, Vendula ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; HAYASHI, Lucie (oponent)
Ve své magisterské práci porovnávám čtyři rozdílné choreografické osobnosti českého současného tance a jejich odlišné přístupy k tvorbě. Obsahem mého zkoumání jsou vlivy na formování a vývoj jejich práce a rozdílná tvůrčí zázemí, která vedou k unikátnosti jejich choreografické cesty a řešení. Rozdílnost tohoto procesu zprostředkovávám přiblížením čtyř konkrétních výsledků jejich práce, tedy čtyř aktuálních choerografií těchto umělců.
Život a dílo Kurta Joosse
Čížek, Petr ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit život a dílo tanečníka a choreografa Kurta Joosse, jehož pedagogická činnost měla významný dopad na celé další generace umělců. Podstatná část práce je věnována popisu politického a kulturního stavu tehdejší společnosti, která měla zásadní vliv na jeho život a uměleckou tvorbu. Postupným poznáváním života Kurta Joosse se tak dostáváme k ucelenému obrazu nejen o jeho pedagogickém přinosu ale i o působení na další stěžejní osobnost historie tanečního divadla, Pinu Bauschovou.
Pohyb ve spojení s prostorem, strukturou a zvukem materiálu v architektuře Josipa Plečnika
Palátová, Dana ; KODET, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jitka (oponent)
Inspirace architekturou a použití netradičních prostor pro nové taneční produkce je stále oblíbenějším prvkem. Tato magisterská diplomová práce rozšiřuje má bádání o funkčnosti a působení prostoru na stavbu choreografie, nahlíží na tento vztah především prostřednictvím tance, jehož základem oba tyto pojmy jsou. Tímto tématem se zabývám ve své choreografické tvorbě a v také v mé předchozí bakalářské práci Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi Waltz z roku 2011. Při přípravě choreografického a následně teoretického výzkumu pro mou diplomovou magisterskou práci jsem na pohyb aplikovala postupy, kterými se řídí architekti a pozorovala jsem jak pohyb a proces tvorby choreografie ovlivňují. V názvu práce zdůrazňuji také, kromě prostoru samotného, důležitost struktur, tvarů a zvuků materiálů v prostoru, které posouvají tvorbu taneční choreografie. Na jejich základě jsem vytvořila choreografické principy, které v práci také podrobně rozebírám. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V první se věnuji problematice propojení architektury s tancem, jejímu historickému vývoji, pojmu představení site specific, choreografům, kteří s tímto tématem pracují a tanci ve specifickém sakrálním prostoru. Druhá kapitola popisuje tvorbu a bibliografii architekta Josipa Plečnika, kterého jsem si vybrala pro jeho stavbu kostela Nejsvětějšího Srdce Páně, mou výchozí choreografickou inspiraci, a o němž mluvím ve třetí kapitole. Poslední kapitolou je výsledný tvar, který představuje choreografie Materia, tu jsem na základě daných poznatků z předchozích kapitol vytvořila pro prostory Plečnikova kostela. Nedílnou součástí diplomové práce je DVD záznam představení Materia a vložené obrázkové přílohy, které slouží pro lepší orientaci a vizuální představivost k danému tématu. Cílem práce je poukázat na vztah mezi architekturou a tancem a problémy, se kterými se současný tanec ve spojení s jeho přenesením do určitých prostor potýká a navrhnout možná řešení, jež by mohla napomoci těmto problémům předejít, případně je vyřešit, či se jimi inspirovat pro choreografickou tvorbu. V práci využívám kompilační metodu, vycházející z analýzy základních pramenů a dokumentů a doplňuji ji o vlastní texty a poznatky, které jsem na základě své inscenační praxe získala. Práce může dále sloužit jako zdroj pro další badatelskou práci v oblasti choreografie.
Současná taneční scéna ve Velké Británii
Laifrová, Alena ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zmapováním aktuálního stavu současného tance na území Velké Británie a jeho historickému vývoji, zejména s přihlédnutím k dobové politicko-ekonomické situaci. Britská taneční platforma je přiblížena pomocí konkrétních příkladu, mezi něž patří taneční školství, nejvýznamnější festivaly, divadla, organizace podporující současný tanec, způsoby financování tance či analyzování vládních dokumentů. Pozornost je zaměřena samozřejmě také na nejvýznamnější interprety britského současného tance, a to především na život a dílo tanečníka a choreografa Akrama Khana.
Yvonne Rainer minimalismus, aktivismus a filmová teori e ve filmové praxi
Ježková, Viola ; BLAŽÍČEK, Martin (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Práce představuje tvorbu americké filmařky Yvonne Rainer. Od jejích tanečních a choreografických začátků v Judson Dance Theatre přes první filmové počiny ve filmu Lives of Performers po angažované esejistické snímky posledních let.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.